3-0 till 3-4 och vinst för Malmö!

Måste säga att vilken match man fick se på viasat hockey igår asså! Malmö vände ett underläge med 3-0 till 3-4 och vann matchen efter full tid. Stark vändning, men det är som min moster smsa och sa till mig, hon sa heja heja troja, och jag blev lite sådär "varför skriver hon så för" men sen förklarade hon för mig, att hon hejar på andra laget och då Malmö legat under i matcher eller så, så har hon hejat på andra laget, för det tyder tydligen på att gör hon så, så vänder malmö och vinner och det gjorde dom igår. SMART moster! :)



* Första perioden var kass, andra och tredje var riktigt bra!

* Vände 3-0 till 3-4 vinst! STARKT BOYS!

* Walle var nära och göra mål igen, men den vill inte in för hans del nu, men den sitter mot Sundsvall på onsdag! :)

* Söderberg gjorde inte bara det viktiga kvitterings målet (3-3) utan även en super viktig räddning som kunde ha blivit Troja mål när dom hade öppet mål, men hade inte Calle slängt sig där hade det varit mål. Så tack för den Calle!

* MacLean 2 målsskytt, vaknat nu kanske? :)

* Morten Green får göra den andra reduceringen (3-2), vaknat till han med? eller saknar han fortfarande sin kamrat Kim Staal?

* Är det bara jag som saknar Kesä och Alvarez ute på isen?

* 2 hemmamatcher kvar innan det är dags för playoff spel. Börja boka till både Sundsvall på onsdag och AIK på söndag! För stöd ska dom få innan vi går in i playoff! Men skulle ni inte ha möjlighet ALLS att gå på söndag mot AIK (sista hemmamatchen) så sänds matchen i tvn.




Min spelare att ha koll på:

Markus Svensson - Första perioden för hans del var kass, men samtidigt kan man inte klaga på honom angående målen, för dom hjälpte inte Mackan alls, men sen vände det för Mackan, iförsig släppte han in ett mål till när 2:a perioden var, men sen vände Malmö på det helt, gjorde två mål i 2:a perioden och vann sen sista perioden med 0-2. Mackan gjorde grymma räddningar, men den viktigaste räddningen var nog när Troja var sjukt nära och kvittera (4-4) men Mackan gjorde det så grymt bra och räddade det! Suveränt Mackan!


Nu tar vi SUNDSVALL på onsdag och tar 3 nya fina poäng nu IGEN boys! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0