Malmö 4-1 Leksand!

Igår hade man verkligen längtat efter den matchen mot Leksand i Malmö Arena. För vilket tryck och vilken publik vi var mot våra boys igår asså! 12.106 fick se sitt Malmö krossa Leksand med hela 4-1. Och i denna matche var det verkligen viktigt och få första målet, för att jaga efter kvittering hade varit jobbigt mot ett Leksand som dessa, men det behövdes inte, för Malmö var det laget som fick första målet genom Carl Söderberg som var framme och kunde ta in pucken. Sen var det ett snyggt mål av Marcus Olsson som gjorde det riktigt bra och kunde sätta dit den, sen blev det ett mål till där Blomman blev målskytt. Sen fick vi pp spel, där Leksand tyvärr reducerade och jag ska säga er att man kan inte klaga på en spelare bara för han passade fel eller så, för sånt händer både många lag och spelare. Men den reduceringen var det ända Leksand kunde göra, för sen i 3:e perioden så gjorde minsann Donald MacLean 4-1 och så slutade matchen också! Underbar match som sagt och detta var verkligen väldigt viktigt nu inför Växjö borta på måndag!




* Vågen gick igång under matchen, vilket var riktigt kul och se! :)

* 12.106 var på plats i Malmö Arena igår. OCH vilket tryck det blev! Till och med innan matchen så var det en härlig stämning. Och man kunde verkligen se på våra killar att dom var riktigt taggade för denna matchen för dom gjorde matchen till nåt helt underbart!


* Sen vill jag faktiskt säga att det är alla lag och spelare som kan göra fel pass eller göra misstag och jag tycker inte att man ska klaga på den spelaren direkt bara för dom gör det misstaget. Nu vet jag inte riktigt om jag såg vem det var som gjorde felpasset, men det sägs att det var Tomas Wallgren. Visst det gjorde så vi inte kunde hålla nollan, dels så var det i vårat pp spel. Men ändå, som jag sa innan så finns det alla lag och spelare som gör såna fel ibland. Och jag tycker verkligen inte Walle gjorde en dålig match, utan gjorde det riktigt bra igår, dels så var han riktigt nära på göra mål själv. Så matchen igår gjorde du bra Walle och målet kommer mot Växjö istället!


* Nu är det bara två hemmamatcher kvar i grundserien och det är mot Sundsvall och AIK. Boka biljetter till dessa 2 matcher för ni ser ju hur bra självförtroende våra boys har med sån här full Malmö Arena. Så boka biljett/biljetter gott folk!



Min spelare att ha koll på:


Markus Svensson - Vilken match Mackan gör asså! Man kunde verkligen se på honom att var han riktigt taggad i denna matchen och sen tycker jag det är så förbaskat kul och se hans jubel och glädje när vi gjorde mål!:) Så suverän match från dig igår Mackan! :)


Växjö Lakers borta på måndag, kommer bli tufft, men jag tror nog allt att vi fixar det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0