2 super viktiga poäng och 5:e raka segern!

4:e platsen är våran nu efter våran seger mot Örebro borta! Och våran 5:e raka seger dessutom! Visst kan man säga att det är dåligt och just bara ta 2 poäng mot ett lag som kommer från division, men jag ska bara säger till er att det kvittar om ett lag är från division, dom kan spela sjukt bra ändå! Och det är precis vad Örebro gör! Men som sagt, vi fick med oss 2 super viktiga poäng till nästa match som är i Umeå då vi har Björklöven att spela mot. Ifredags tog vi en 4-1 seger mot dom i Malmö Arena och ska försöka och ta 3 till! Det kommer bli jätte tufft, men det är bara och GO FOR IT BOYS!




* Powerplay - Nu verkar det äntligen till att funka. Ett mål idag i pp. Riktigt bra och procenten höjs ännu mera! Grymt boys!

* Boxplay - Som sagt bp tycker jag funkar bra fortfarande, ibland har vi riktigt svårt och få ut puckarna, men vårat bp är bra enligt mig ändå.



Mina 2 spelare att ha koll på:


Lucas Sandström - Nu var jag värken på plats eller såg den på S24. Så jag vill inte direkt säga nåt där!


Markus Svensson - Mackan därimot släpper in 3 mål idag. Jag vet och det vet säkert alla andra också, att Mackan gör så våra backar är lugna + sen är han själv mycket lugn i målet. Men jag vill faktiskt ärligt talat se Johan S i målet snart! Så Mackan får vila lite åtminstonde! Men men, så länge man har en grym och stabil målvakt i målet så förstår jag helt klart tränarna varför man vill behålla Mackan i målet!:)  


Björklöven nästa på tisdag, vinst där och 3 poäng och vi har samma poäng som Växjö och möjligtvis blir vi 3:a också!:)


NU TAR VI BJÖRKLÖVEN PÅ TISDAG BOYS!!!!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0