EN match från kvalserien nu!!!

Ja detta är inget skämt, vi är alltså EN match från kvalserien nu. Imorgon får vi veta om vi blir klara för kvalserien eller om Almtuna kvitterar i matcher och förlänger det till en 3:e och avgörande match och då spelas det såklart i Almtuna och då på fredagen. När Almtuna gjorde 0-1 då var det nog j*kligt många som var nervösa bland dom 5700 som var på plats (vilket var en dålig publiksiffra) men när 3:e perioden var igång, ja då vände ALLT för Malmö, först kvitterade vi genom MacLean i powerplay, sen kommer Wejjan (Robin Weihager) i vårat boxplay och skjuter ett riktigt snyggt och hårt skott rakt upp i krysset och snacka om att det blev jubel i arenan då! Och sen i slutet så krigade alla och verkligen offrade sig för att vi skulle gå ut med 1-0 i matcher. Och nu har Almtuna pressen på sig för att få detta och bli nåt bra för deras del, men detta hoppas jag Malmö sätter stopp för. Men om jag helt ärligt ska tro på en sak, så tror jag VERKLIGEN våra boys klarar detta, men imorgon vet vi ju! :)



* DOMARSKANDAL RENT UT SAGT!!!!!!!!


* Trots att det "bara" var 5700 på plats så var det ändå riktigt bra tryck, men man tycker ändå att det borde kommit fler, men sen samtidigt så är det säkert fotbollen som går före bland fansen, tyvärr, men om vi skulle gå till kvalserien (vilket vi ska) så vill jag se fullsatt i alla 5 matcherna. För då har grabbarna gått så långt så att dom förtjänar stödet med fullsatt läktare!


* oftast i slutet av matcherna så brukar ALLTID grabbarna visa hjärta genom att slänga sig och hjälpa målvakten helt otroligt bra och det gjorde dom verkligen igår, det KALLAS HJÄRTA!!!! :)



Mina spelare att ha koll på:


Markus Svensson - Asså jag vet inte vad man ska säga, att han nu släpper förbi sig det målet för Almtuna är inget jag klagar över precis, för den hära killen är bara så GULD VÄRD!!!! Mackan räddar oss i matchen och det har han gjort varje match och vad som jag sa innan, MACKAN ÄR GULD VÄRD!!!!! :)


Tomas Wallgren - Krigar där ute och pucken vill inte in, men det viktigaste är han gör sitt jobb där ute och det gör han. Men Walle fick faktiskt chansen och skjuta ett skott, men så blåser domaren för nåt, inte för jag fattar varför han gör det, men det är bara och fortsätta kämpa Walle! :)



NU TAR VI ALMTUNA IMORGON BOYS OCH GÅR TILL KVALSERIEN!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0